Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, Türkiye ile Özbekistan arasındaki ticaret
hacmini artırma hedefini yineleyerek, ilk etapta 5 milyar dolarlık ticaret hacmine
ulaşmak istediklerini söyledi.
Yılmaz, “Hedeflere ulaştıkça önümüze yeni hedefler koyacağız.
Ticari ilişkilerimizi 10 milyar dolar seviyesine taşımayı amaçlıyoruz” dedi.
Yılmaz, Özbekistan’ın başkenti Taşkent’te düzenlenen
8. Dönem Türkiye-Özbekistan Hükümetlerarası Karma Ekonomik
Komisyonu (KEK) toplantısı sonrası yaptığı açıklamalarda,
iki ülke arasındaki ekonomik işbirliğini değerlendirdi.
Özbekistan Başbakan Yardımcısı Cemşid Kuçkarov ile birlikte toplantıya
başkanlık eden Yılmaz, taraflar arasında toplam
82 eylem maddesinden oluşan yeni bir planın imzalandığını da duyurdu.
Yılmaz, “Geçen yıl iki ülke arasında ticaret hacmimiz 3 milyar dolar seviyesine ulaştı.
Bu önemli bir gelişme ama potansiyelin hâlâ gerisindeyiz. Liderlerimizin koyduğu
5 milyar dolarlık hedefe en kısa sürede ulaşacağız” ifadelerini kullandı.
İki ülke arasında Tercihli Ticaret Anlaşması’nın kapsamını genişletmek
üzere görüşmelerin sürdüğünü belirten Yılmaz,
“Kazan-kazan anlayışıyla ticaretimizi daha ileriye taşımak istiyoruz.
Türk iş insanlarının Özbekistan’a ilgisi yüksek, şu anda 1900’e yakın
Türk firması burada faaliyet gösteriyor.
Toplam yatırım tutarımız 5,6 milyar dolar” dedi.
Özbekistan’ın 37 milyonu aşan genç ve eğitimli nüfusu, doğal kaynakları
ve stratejik konumuyla büyük potansiyele sahip olduğuna dikkat çeken Yılmaz,
sanayi, tarım, enerji, turizm ve madencilik gibi birçok alanda işbirliğini
derinleştirmeyi hedeflediklerini vurguladı.
Turizm alanında da ilişkilerin geliştirileceğini belirten Yılmaz,
“Ulaşım altyapısını geliştirerek Özbekistan’a olan ilgiyi artırmayı hedefliyoruz.
Türkiye geçen yıl turizmden 61 milyar dolar gelir elde etti,
bu tecrübeyi paylaşmaya hazırız” diye konuştu.
Yılmaz, daha önce imzalanan 107 eylemden 83’ünün başarıyla tamamlandığını
belirterek, yeni planın da aynı titizlikle takip edileceğini sözlerine ekledi.

