Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

KSÜ’de Hemşirelik Haftasına Anlamlı Vurgu

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde (KSÜ), “12-18 Mayıs Hemşireler Haftası” kapsamında 2025 yılı International Council of Nurses (ICN) teması olan
“Hemşirelere Önem Vermek, Ekonomiyi Güçlendirir” başlıklı bir konferans düzenlendi.

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde (KSÜ), “12-18 Mayıs Hemşireler Haftası” kapsamında

KSÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi (SUAH) Konferans Salonunda
gerçekleşen etkinliğe; KSÜ Rektörü Prof. Dr. Alptekin Yasım ve eşi Fatma Yasım,
Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hafize Öksüz, Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr.
Ayten Oğuz, KSÜ SUAH Başhekimi Prof. Dr. Sefa Resim,

KSÜ Genel Sekreteri İbrahim Palabıyık, İnönü Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi

öğretim üyesi Prof. Dr. Medet Korkmaz, İstanbul Bilgi Üniversitesi Dr. Öğr. Üyesi Esengül Elibol, SUAH Hemşirelik Hizmetleri Müdürü Serap Koca, akademisyenler, hemşireler ve öğrenciler katılım sağladı.


Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Hemşirelik Hizmetleri Müdürü Serap Koca,
hemşireliğin yalnızca bir meslek değil, özveri, merhamet ve insan sevgisiyle
yoğrulmuş kutsal bir görev olduğunu vurguladı. Hemşirelerin insan hayatına en
savunmasız anlarda dokunduğuna dikkat çeken Koca, Biz birlikte güçlüyüz.
Dayanışma ve takdir duygusu, mesleğimizi daha da yüceltecektir.dedi.

Zorlu koşullarda bile yılmadan çalışan hemşirelerin emeklerini takdirle karşıladığını belirten Koca, tüm hemşirelerin Hemşireler Günü’nü kutlayarak teşekkürlerini sundu.
KSÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Sefa Resim,
Hemşireler Haftası etkinliğinde yaptığı konuşmada hemşireliğin tarihsel gelişiminden
ve kutsal misyonundan söz etti.

Florence Nightingale ve Safiye Hüseyin Elbi gibi
öncü isimleri anarak başlayan Resim, hemşireliğin bilgi, şefkat ve özveriyle
yoğrulmuş, vazgeçilmez bir sağlık mesleği olduğunu vurguladı.
“Hasta yakınlarının en kıymetlilerini emanet ettiği, yoğun bakımda bir el, bir dil, bir
teselli olan hemşirelerimiz; tatil, bayram, hafta sonu demeden 24 saat görev
başında,” diyen Prof. Dr. Resim, hemşirelerin yalnızca hastalarla değil, doktorlar ve
ailelerle de güçlü bir bağ kurduğunu belirtti.
Deprem, salgın gibi kriz anlarında da ön safta görev yapan hemşirelerin özverisine
dikkat çeken Resim, konuşmasını “Bu kutsal mesleğin gerekliliklerini yerine
getirmekten mutlu ve gururluyuz.” sözleriyle tamamladı.


KSÜ Rektörü Prof. Dr. Alptekin Yasım da konuşmasında Hemşireler Haftası’nı
kutlayarak, “İnsanlığın var oluşundan bu yana hemşirelik mesleği kutsallığını
korumuş ve her dönemde önemli bir yer edinmiştir. Tıpta yaşanan tüm gelişmelere
rağmen, hemşirelerin şefkati ve sabrı teknolojinin ötesinde bir anlam taşımaktadır.
Ülkemizde Safiye Hüseyin Elbi ile başlayan modern hemşirelik eğitimi, bugün yüzden
fazla üniversitede başarıyla sürdürülmektedir.” ifadelerini kullandı.
Açılış konuşmalarının ardından program, akademik sunumlarla devam etti. İnönü
Üniversitesi’nden Prof. Dr. Medet Korkmaz, “Hemşire Olmak ya da Olmamak: İşte
Tüm Mesele Bu” başlıklı sunumuyla mesleki kimlik, aidiyet ve motivasyon temalarını
ele aldı.

İstanbul Bilgi Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Esengül Elibol ise “Ekonomiyi
Güçlendirmede Hemşirelere Önem Vermenin Gücü” konulu sunumuyla, hemşirelik
mesleğinin sağlık sistemine ve ülke ekonomisine katkılarını çok boyutlu bir bakış
açısıyla değerlendirdi.
Sunumların ardından, Rektör Prof. Dr. Alptekin Yasım, katkılarından dolayı Prof. Dr.
Medet Korkmaz ve Dr. Öğr. Üyesi Esengül Elibol’a teşekkür ederek kendilerine belge
ve çiçek takdiminde bulundu.
Etkinlik, müzik dinletisiyle devam etti. Güzel Sanatlar Fakültesi Dr. Öğr. Üyesi Ezgi
Tekgül ve öğrencileri tarafından hazırlanan performans büyük beğeni toplarken,
dinleti sonrasında Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hafize Öksüz tarafından sanatçılara
teşekkür belgeleri verildi.


2024 Yılına İz Bırakan Hemşire Ödülü’ne layık görülen Sibel Şirikçi’ye, özverili
çalışmalarından ötürü Rektör Prof. Dr. Alptekin Yasım tarafından plaket takdim edildi.
Ayrıca, hastane bünyesinde özverili çalışmalarıyla öne çıkan servis sorumlusu
hemşirelere de protokol üyeleri tarafından teşekkür belgeleri sunuldu.
Program, tüm katılımcıların yer aldığı hatıra fotoğrafı çekimi ile son buldu.