Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Çernobil’de doğa yeniden canlandı

Çernobil Faciası sonrası insanların terk ettiği bölgede vahşi yaşamın önemli ölçüde arttığı ortaya çıktı. Bilim insanlarının yayımladığı araştırmada kurt, boz ayı, vaşak, geyik ve yabani at gibi türlerin bölgede yoğun şekilde yaşadığı belirtildi.

Çernobil Faciası sonrası insanların terk ettiği bölgede vahşi yaşamın önemli

1986’daki nükleer felaketin ardından oluşturulan yaklaşık 30 kilometrelik yasak bölgenin, yıllar içinde vahşi yaşam için doğal bir sığınağa dönüştüğü ifade edildi.

Ukrayna’daki geniş alana yerleştirilen kamera tuzaklarıyla 13 farklı yabani tür tespit edildi. Araştırmada toplam 31 binin üzerinde hayvan görüntüsü kaydedildi.

Bilim insanları, özellikle insan faaliyetlerinin azalmasının ekosistemin yeniden güçlenmesinde etkili olduğuna dikkat çekti.